EXCURSIONS I CAMINADES

Banys de la Presta des d'Espinavell

01/06/2024
Itinerari:

ESPINAVELL – CAMP DE LA CREU - SANT JOAN – COLL DE LA BOIXEDA - COLLADA D'EN MENUT - COLL PANY – COLLADA DE SIERN – PLANANERA - ELS BANYS DE LA PRESTA – LA FARGA – COLL PREGON – ELS ARRUQUETS – CASAL D’EN QUELET – CAMP DE LA CREU – ESPINAVELL

Zona:
CATALUNYA /CONFLENT-CANIGÓ
Accessos:

Sortida i arribada del poble d'Espinavell.

Durada:
Distància:
15,8 kms
Comentaris:

Sortim per carrer d'Amunt d'Espinavell amb la intenció de fer una volta circular d'anada i tornada dels Banys de la Presta (al Conflent). L'Anada la farem pe coll de Siern i la tornada pel coll Pregon.

Per anar al coll de Siern hi havia una opció de seguir un petit torrent que ens hagués portat directe al coll Pany, però com que el camí no és gaire fresat hem seguit la pista, fent un xic més de volta.

La baixada del coll de Siern als Banys ho hem fet seguint maques blanques i grogues. En l'indicador ens posa també refugi de Conques.

Una vegada ja estem en el punt més baix de la caminada per la part del Conflent, seguirem un pista cap a l'est que ens portarà als Banys. En sentit oposat deixem la casa de la Barragana on va viure en Quico Sabatés.

Després de passar les cases dels Banys, ens arribarem fins a una zona coneguda com la Farga, allí agafarem el camí de la retirada, que està marcat groc i vermell i que passa per una fageda espectacular.

A dalt del coll Pregon primer trobarem una mica de mirador encarat cap al Conflent i el Canigó, i més endavant trobarem la fita 515 que marca la frontera pirinenca.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol