EXCURSIONS I CAMINADES

Estanys de Certascan i de Romedo des de la presa de Montalto

06/07/2024
Itinerari:

PRESA DE MONTALTO (barrera) - PLA DE BOAVI (Pla de la Borda) - PLETA DE LLURI - PLETA DE TORNAPIGA - REFUGI DE CERTASCAN - ESTANY CERTASCAN – REFUGI CERTASCAN - COLL LLUM - ESTANY DE ROMEDO DE DALT - ESTANY DE ROMEDO DE BAIX - presa - camí seguint el riu de Romedo - PONT DE BOAVI - PLA DE BOAVI - PRESA DE MONTALTO

Zona:
CATALUNYA /CARDÓS-ÀREU-VALL FERRERA
Accessos:

Presa de Montalto.

Per arribar-hi cal fer uns 6 kms de pista terrera des de Tavascan. La pista és apte per tots els vehicles.

Durada:
8.45 hores (temps parades diverses 1.45 hores)
Tipus:
circular
Desnivell:
1100m de pujada i baixada
Distància:
18 kms
Comentaris:

Sempre ens agrada tornar al Pla de Boavi, ja que que el considerem un lloc espectacular i de molt bon arribar fins i tot amb sortides amb mainada.

Aquest serà el nostre punt de sortida, ja que queda molt a prop de la presa de Montalto on una barrera ens impedeix continuar més amb el cotxe.

Per pujar al refugi i a l'estany de Certascan ho farem seguint un GR ben marcat que primer ens portarà a la pleta de Lluri i després ens farà travessar un pista de manteniment que surt també de la presa de Montalto i que va a la presa de l'estany de Romedo de Baix. Aquesta pista també està tancada al públic.

La pujada al refugi de Certascan sempre és molt agradable i la visió de l'estany més gran del Pirineu és una fita que ens motiva per la pujada. Aquí hi hem fet el primer refrigeri del dia.

Com que el temps s'aguanta decidim tornar fent la volta pels estanys de Romedo, ben assessorats pel guarda del refugi. Per fer-ho haurem de superar el coll de Llum, però una vegada fet això, tenim a les envistes l'estany de Romedo de Dalt que ens deixa a tots sorpresos per la seva bellesa.

Llavors la caminada continua cap a Romendo de Baix en suau descens. Poc abans d'arribar a nivell de l'estany, passarem per un pas on hi ha una corda posada, però que no té cap complicació.

Aquí podríem tornar per la pista de terra que hem creuat abans i baixar pel GR del començament, però decidim baixar per un camí que segueix el riu de Romedo. Per fer això caldrà passar per sobre la presa i llavors agafar un camí herbat que va en direcció sud. El camí està poc fresat i té algunes fites ocasionals que el permeten anar seguint.

Tot i que no el recomanem en cas de què estigui moll, ha sigut la segona sorpresa agrable de la jornada, ja que ens ha meravellat la bellesa de l'indret i tot un seguit de saltants que hem anat trobant.

La baixa de la presa fins al pont de Boavi ha sigut lenta (unes 2 hores), però ha valgut cada minut i cada patinada que hem fet.

Una vegada al Pla de Boavi hem fet un altre habituallament i hem acabat d'arribar al cotxe.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (2a part)
Això és el que queda per aquesta temporada.

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol