EXCURSIONS I CAMINADES

Del Pont d'Arsine al lac du Pavé

08/08/2024
Itinerari:

PONT D'ARSINE - PAS D'ANNE FALQUE - LES VOUTES - LES COMBES - PLAN D'ALPE - LAC PERS - PONT DE VALFOURCHE - indicador - monument - LAC DU PAVÉ.

Zona:
ALPS /ÉCRINS
Accessos:

Sortida: Aparcament Pont Arsine. Trobem la carretera tallada una mica abans de l'aparcament on es poden deixar els cotxes durant la resta de l'any. El deixem abans del petit llac que hi ha a la zona de la gite del Pas de l'Anne i del segon càmping.

Arribada: Refuge du Pavé.

Durada:
Distància:
13,4 km
Comentaris:

L'objectiu d'avui és pujar a l'estany i al nou refugi de Pavé per des d'aquí l'endemà fer una altra activitat.
Una part de la caminada és molt concorreguda ja que des del Pont d'Arsine, es pot anar al refuge Alpe de Villar i fins les fonts de la Romanche, tot fent una sortida familiar.

Després de deixar l'aparcament planegem una estona fins a la zona del Pas de l'Anne Falque on haurem de guanyar uns 200m de desnivell per fer la primera lleixa que ens deixarà al Plan d'Alpe, un xic per sota del refugi d'Alpe de Villar.

D'aquí el camí segueix el riu de la Romanche, sense guanyar gaire alçada fins al Pont de Valfourche. Aquí si seguíssim a l'esquerre aniríem a les font de la Romanche per continuar amb la sortida apte per tots els públics.

Nosaltres atrevessem el pont i anirem en direcció oest. De mica en mica el camí anirà guanyant alçada, en alguns casos abruptament. Per arribar al nostre destí caldrà que superem tres morrenes.

La que està en el segon tram és una morrena central de l'antiga glacera que es va passant per l'aresta. Gairebé al final d'aquesta morrena central trobarem un indicador que senyala que el refugi està a 1 hora de l'indicador (si voleu comptar 1.30 hores creiem que s'ajusta més a la realitat).
En aquest punt, tot i que ho aconsellen, es podria agafar el camí del "cable" seguint cap el nord-oest unes ziga-zagues amb molta pendent. La gent que s'atraveix a fer-lo no ha fer tan de desnivell per pujar al refugi.

Nosaltres seguirem el camí més habitual que continua cap a l'oest.

Al cap de poc arribem a un lloc on hi ha un petit monument, que senyalitza un accident en helicòpter que hi va haver el 1963.
En aquest punt començarà l'ascens a la darrera morrena/tartera que és el més abrupte de tots.
Assolirem un petit collet des d'on ja es veurà tan el refugi lliure, com el nou de Pavé.
Després caldrà baixar una mica tot seguint direcció nord-est per acabar d'arribar el refugi.

Aquest refugi fa dos o tres mesos que l'han inaugurat, és molt nou.
Substitueix un de vell que el 1971 es va emportar un allau. Aquest nou està construït d'una manera que està integrat a la muntanya amb una escullera, difícilment se l'emportarà un allau, potser el taparà però quan el desenterrin el refugi està igual.
En la mateixa zona hi segueix havent el refugi lliure amb uns barracons que no estan en gaire bon estat.

Des de l'esplanada de davant del refugi es té una visió de tot el circ de glaceres que hi ha al voltant del refugi. Començant pel sud i passant per l'oest fins al nord podem veure: la Roche Meane, el Pic Sud des Cavales, el Pic Nord des Cavales, la Pointe Emma, la Pointe des Chamois i le Pavé.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (2a part)
Això és el que queda per aquesta temporada.

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol