EXCURSIONS I CAMINADES

El Cerverís des de Tregurà

07/09/2024
Itinerari:

TREGURÀ DE BAIX – EL RODÀ – CAN PETET – PLA DE SANT MARÇAL – CABANYA DE L’ESTEVE – CLOT FOSC – ROST DE LA MOIXERA – PLA DE BAU MEIANS – SERRAGATELLS - PUIG CERVERÍS – PLA D’EN BATLLÓ – COLLADA DE PARDINES – COLLADA DE MEIANELL - PUIG DE MONT-ROIG – PLA DE LA BASSA – EL PORT - ELS ORRIS – FONT DELS OCELLS – PONT DEL MOLÍ - TREGURÀ DE BAIX

Zona:
CATALUNYA /RIPOLLÈS
Accessos:

Revolt de Tregurà de baix.

Durada:
Distància:
18 km
Comentaris:

Aquesta sortida que plantegem avui ens portarà a fer el Puig Cerverís i Puig de Mont-roig des de Tregurà, seguint camins poc transitats a costat dels recs de Tregurà i el Meianell, així com la Serra del Meianell.

La sortida és exigent físicament. Sobretot pel desnivell i per la manera que guanyarem aquest desnivell.

De pujada, tot seguint les riberes dels recs comentats, passarem pel costat de quatre rescloses. El camí (a vegades pista)  és fresat, tot i que no hi ha indicadors es segueix bé fins al lloc que s'anomena el Clot Fosc, cruïlla dels recs de Meianell i Pontiró.

A partir d'aquí i fins a trobar que el camí que porta a la Jaça Verda, serà una pujada campi-qui-pugui. La millor opció que hem trobat és pujar fins a trobar una tanca i llavors seguir-la cap a l'oest. Això ens ha portat al Pla de Blau Meians, on encara hem fet una altra marrada, seguint camins de vaques, per trobar el camí més fressat de la Jaça Verda.

Una vegada trobat aquest camí el seguim prou bé, però no aconseguim arribar a la pista terrera que va de Pardines a Tregurà sense fer una darrera marrada prats a través.

Una vegada trobada la pista seguim en direcció sudoest fins a trobar marques grogues i el camí que puja al Cerverís pel collet de Serragallets.

Una vegada al Cerverís, tot seguint marques grogues, baixarem a la collada de Pardines, on sempre hi sol haver algun cotxe, farem un tros de pista terrera i en el revolt la deixarem per anar cap a la collada del Meianell.

A partir d'aquí es podrien seguir les marques grogues i arribar al punt de partida d'avui. Només les deixarem per pujar al Puig de Mont-roig, però les recuperarem per continuar baixant fins al Port.

Un xic més avall en els Orris trobarem una cruïlla de camins amb un indicador que ens guiarà cap al nordoest per acabar arribant a Tregurà, després de passar a prop de la Font dels Ocells i finalment pel Pont del Molí.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2024 (2a part)
Això és el que queda per aquesta temporada.

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol