EXCURSIONS I CAMINADES

El Montgrí integral


11/01/2025
Itinerari:

ULLÀ (Camí vell d’Ullà a Bellcaire) – L’ASPRE GRAN – PUIG RODÓ D’ULLÀ – CAU DEL DUC D’ULLÀ – COLL DE SANTA CATERINA –  CASTELL DEL MONTGRÍ – COLL D’EN GARRIGARS – MONTPLÀ – FONT DEL COLL DE LES SORRES – LES DUNES – TOSSAL GROS – TORRE MORATXA – ROCA MAURA – CLOT DEL BOU – TORRE PONÇA – camps de la Torre Ponça – COMA LLOBERA – FONT D’EN REIXEQUET – FONT DEL COLL DE LES SORRES – collet – PUIG ROIG – PUIG DE CARROIG – PUIG DE LES COGULLADES – VALL PETITA – ULLÀ

Zona:
CATALUNYA /BAIX EMPORDÀ
Accessos:

Camí vell d’Ullà a Bellcaire.
Petit arraconador a la carretera prop de la Pedrera (Empresa Valderibas).

Durada:
9.05 hores
Tipus:
Circular (pràcticament en forma de vuit)
Desnivell:
1100 m de pujada i baixada
Distància:
25,1 km
Comentaris:

La proposta d'avui pràcticament és una integral de tot el massís del Montgrí, des de Bellcaire/Ullà fins a l'Estartit. Dic pràcticament perquè no hem arribat a les illes Medes, que ens han quedat per un altre dia. Així doncs avui hem resseguit el bisbe adormit i estirat, d'anada ho hem fet pel costat sud (el de Torroella) i de tornada ho hem fet pel nord (és a dir pel costat de l'Escala).

 

Hem de dir que per la majoria dels trescadors que han vingut avui, el Montgrí no era un desconegut, però tot i així tothom ha trobat alguns indrets que ha descobert o coses que no s'hi havien fixat abans.

 

El Montgrí és un massís pedregós i de mal caminar a vegades, però si el temps acompanya les vistes poden ser espectaculars. Avui ha sigut un bon dia de vistes, ja que un vent suau ens ha acompanyat gran part de la caminada i això ha fet que les haguem pogut gaudir.

 

La ruta que hem fet és el resultat de combinar diversos itineraris, ha seguit algun tros de GR, algun tros de la ruta del Vent, algun tros de PR i també hi ha forces rètols indicadors. És una ruta molt completa que ens ha permès veure moltes construccions de pedra seca (barraques, eixarts, forns de calç, pous, fonts...), així com caus, coves, pedrigolets i un castell.

 

Hi ha un punt on hem pogut abastir-nos d’aigua potable. Aquest punt el trobem dues vegades durant la caminada, ja que la ruta té forma de vuit.

NOTÍCIES

Sortides Centpeus 2025 (1a part)
Aquí teniu la primera part de la programació d'aquest any

Marmotes de biblioteca
Sinó podem caminar, alguna cosa hem de fer...

Els Centpeus signen el Manifest a favor dels Camins Vells
Si ets una entitat o associació adhereix-te al manifest!

Rebem un diploma dels Amics de Sant Aniol d'Aguja
Els Centpeus estem implicats amb la recuperació del refugi i de l'entorn de Sant Aniol


LES MILLORS FOTOS